/tmp

TODO
پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۱، ۱۰:۰۲ ب.ظ

Fedora

سلام سال نو مبارک باشه (می دونم ۱۰ روز دیر شده). دیروز پس از یه مدت Ubuntu رو از کامپیوترم پاک کردم و جاش Fedora نصب کردم. دیلیلش هم این بود که دز طی این ۲ نسخه ی آخر Ubuntu یک سری تغییرانی در این توزیع به وجود اومده بود که باعث شده بود نسبت به نسخه های گذشته پایداریش رو از دست بده. مثلا من سر همین Ubuntu 11.10 دوبار واسم اتفاق افتاد که دیگه نتونستم لاگین کنم و به دلیل مشگلات گرافیکی با Ubuntu به tty ها هم دسترسی نداشتم. واسه همین مجبور به نصب دوباره سیستم عامل شدم. D:

اما دفعه دوم دیگه Ubuntu نریختم و Fedora 16 رو نصب کردم. از مزیت های اصلی Fedora نسبت به Ubuntu می شه به پایدار تر بودن اشاره کرد و هم چنین سازگاری بهتر با کامپیوتر من.. هم چنین مخازن Fedora نسبت به Ubuntu بسیار به روز تر هستن. یک سری فرق دیگه هم وجود داره مثه ایکه Fedora بر پایه rpm هست و از yum هم به عنوان Package Manager استفاده می کنه. همچنین به صورت پیشفرض یورز root بسته نیست. فعلا دیگه به نتیجه ی خاصه دیگه ای نرسیدم.

 

 



نوشته شده توسط شایان حسینی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

/tmp

TODO
/tmp

آخرین مطالب

  • ۹۰/۱۲/۲۶
    DOS
  • ۹۰/۱۰/۳۰
    Vim

Untitled

Fedora 17!
۱۰فروردين

Fedora

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۱، ۱۰:۰۲ ب.ظ

سلام سال نو مبارک باشه (می دونم ۱۰ روز دیر شده). دیروز پس از یه مدت Ubuntu رو از کامپیوترم پاک کردم و جاش Fedora نصب کردم. دیلیلش هم این بود که دز طی این ۲ نسخه ی آخر Ubuntu یک سری تغییرانی در این توزیع به وجود اومده بود که باعث شده بود نسبت به نسخه های گذشته پایداریش رو از دست بده. مثلا من سر همین Ubuntu 11.10 دوبار واسم اتفاق افتاد که دیگه نتونستم لاگین کنم و به دلیل مشگلات گرافیکی با Ubuntu به tty ها هم دسترسی نداشتم. واسه همین مجبور به نصب دوباره سیستم عامل شدم. D:

اما دفعه دوم دیگه Ubuntu نریختم و Fedora 16 رو نصب کردم. از مزیت های اصلی Fedora نسبت به Ubuntu می شه به پایدار تر بودن اشاره کرد و هم چنین سازگاری بهتر با کامپیوتر من.. هم چنین مخازن Fedora نسبت به Ubuntu بسیار به روز تر هستن. یک سری فرق دیگه هم وجود داره مثه ایکه Fedora بر پایه rpm هست و از yum هم به عنوان Package Manager استفاده می کنه. همچنین به صورت پیشفرض یورز root بسته نیست. فعلا دیگه به نتیجه ی خاصه دیگه ای نرسیدم.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۱۰
شایان حسینی Login Linux مشکل Ubuntu Federa RPM

نظرات  (۱)

۲۷ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۰۰ یوشا آل ایوب
 سلام

عزیز بهتر نیست برای مطالب دسته بندی ایجاد کنید؟

مرسی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی