/tmp

TODO
/tmp

آخرین مطالب

  • ۹۰/۱۲/۲۶
    DOS
  • ۹۰/۱۰/۳۰
    Vim

Untitled

Fedora 17!

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۱ ثبت شده است

۲۸ارديبهشت

مسابقات بین‌المللی ای‌سی‌ام (به انگلیسی: ACM) همه ساله از سوی انجمن ماشین‌های محاسب و با پشتیبانی شرکتهای بزرگی چون IBM، به عنوان یکی از مهمترین و معتبرترین مسابقات برنامه نویسی در سطج جهان برگزار می گردد. تیمهای شرکت کننده در این مسابقات، دانشجویان دانشگاههای سرتاسر جهان هستند.

این مسابقات هر ساله در یکی از کشور های جهان برگزار می شود. امسال (۲۰۱۲) در Warsaw در لهستان در تاریخ ۱۴ تا ۱۸ می برگزار شذ که مسابقه اصلی آن امروز (۱۷ می) به پایان رسید.

نکته: الآن که داشتیم سوالارو می خوندیم دیدیم که سوال D مسابقه با این سوال از مسابقه ABBYY Easy که تقریبا ۱ ماه پیش برگزار شد یکیه. خیلی مسخرس.

شایان حسینی
۰۷ارديبهشت

به نقل از ویکی پدیا:

روبی (به انگلیسیRuby) یک زبان برنامه‌نویسی انعطافپذیر، پویا و شی‌گرا است. روبی ویژگی‌های نگارشی پرل و شی‌گرایی اسمال‌تاک را با هم در خود دارد. نسخه فعلی این زبان Ruby 1.9.1 است که بهزبان سی و بصورت زبانی با مفسر تک‌گذره پیاده‌سازی شده است.

چند وقت پیش داشتم دنبال یه چیزی می گشتم، یه چند تا کد به زبان Ruby دیدم که خیلی عجیب بودن. عجیب از این لحاظ که این زبان قابلیت های خیلی جالبی داره. برای نمونه این چند تا رو ببینید:

این برنامه 10001 امین عدد اول رو پیدا می کنه.

require 'mathn'
puts Prime.take(10001).last

شایان حسینی
۰۲ارديبهشت

همون طور که می دونید ویندوز 8 که می خواد بیاد از رابط کاربری Metro و در کنار اون از همین رابط استفاده خواهد کرد. با توجه به تجربیات خودم از کارکردن با Metro و همچنین خوندن نظرات دیگران این طوری میشه برداشت کرد که این رابط برای تبلت می تواند بسیار کارآمد باشد ولی برای کامپیوتر های رومیزی یک وسیله اضافی است. حالا یه طراح اومده واسه رابط کاربری قبلی ویندوز یعنی همینی که الان رو ویندوزتون هست یه طرح جدید زده؛ این رو در یکی از وبسایت ها خوندم:

شایان حسینی